Ofte stillede spørgsmål (FAQ) – autoprio.dk

I dette afsnit kan du se svar på ofte stillede spørgsmål. Vi har brudt disse ned i kategorier og underkategorier. Når du søger, finder du al information på dansk.

Hvorfor bestille med autoprio.dk?

Vi sammenligner priser fra omkring 2000 biludlejningsfirmaer i byer, lufthavne, feriebyer, togstationer og destinationer på 50.000 steder i ca. 175 forskellige lande såsom Congo Kinshasa, Tyskland, Egypten, Tyrkiet, Mexico, Bangladesh, Brasilien, Pakistan, Indonesien, Frankrig, Iran, Kina, Vietnam, USA, Indien, Japan, Filippinerne, Thailand, Rusland, Nigeria etc.

Betalingspolitik

Hvornår skal jeg betale for lejen?

Du har flere betalingsmuligheder, som er klart angivet i reservationsproceduren:

Forudbetalt depositum – Betal et depositum nu for at sikre din reservation af køretøjet, resten af betalingen for billejen trækkes 7 dage før afhentningsdatoen.

Delvis betaling – Betal et mindre depositum på tidspunktet for reservationen for at sikre din reservation af køretøjet, og betal resten af billejen ved biludlejningsskranken ved afhentning.

Forudbetaling – Betal det fulde beløb for køretøjet på tidspunktet for reservationen.

Efterbetaling – Bekræft køretøjet uden betaling. Det fulde beløb betales ved ankomst til biludlejningsskranken.

Kan jeg reservere uden et kreditkort?

Ja. Du kan foretage en reservation uden et kreditkort. Bemærk, at selv hvis du vælger at betale med debitkort, bliver du på tidspunktet for afhentning nødt til at opgive et gyldigt kreditkort i førerens navn, da udlejningsagenten kræver et kreditkort, hvorfra de kan opkræve depositum for lejen. Accepterede kreditkort ved afhentning er MasterCard, Visa og i nogle tilfælde American Express.

Jeg har ikke modtaget den endelige lejefaktura fra biludlejningsagenten

Du bør modtage den endelige lejefaktura, umiddelbart efter du har afleveret lejebilen. Hvis du ikke har modtaget den endelige faktura ved aflevering, skal du kontakte biludlejningsagenten direkte.

Jeg har modtaget en e-mail fra jeres afdeling for bedrageri – hvad skal jeg gøre?

Afdelingen for bedrageri beskytter dine personlige oplysninger mod uautoriseret adgang og videregivelse. Vi arbejder tæt sammen med ordensmagten for at forhindre kriminel onlineaktivitet og for at sikre vores reservationssystem. Det betyder, at du kan blive kontaktet af vores bedrageriafdeling vedrørende en sikkerhedskontrol, hvis der er uoverensstemmelser i dine reservationsoplysninger/-historie. Skulle dette ske, skal du kontakte os med det samme med henblik på en validering af dine oplysninger og en sikker behandling af din transaktion.

Hvordan får jeg en momsfaktura?

Hvis du skal bruge en momsfaktura på din leje, skal du bede din biludlejningsudbyder direkte om den, når du afleverer køretøjet. Cartrawler laver ikke momsfakturaer. Vi kan give dig en kvittering på betaling, men den vil ikke gøre det ud for en momsfaktura.

Forsikringsbetingelser biludlejning

Hvor kan jeg tegne lejebilsforsikring?

Vi anbefaler, at du tegner selvrisiko ved reservationen (AXA Assistance). Vores forsikringspartnere tilbyder en komplet selvrisiko pakke, der er op til 50% billigere end du ville betale ved biludlejerens skranke. Omkostninger og betingelser for forsikringen vil blive vist i løbet af booking.

Hvad dækker bilforsikringen?

Typisk omfatter den en selvrisiko pakke:
Selvrisiko for billeje
Beskadigelse af vinduer, hjul, chassis og tag
Tab af bilnøgle
Tab af personlige ejendele.
Mere information og nøjagtige beløb skal læses under selvrisikosbetingelserne ved reservationen. Bemærk venligst, at uanset forsikring, vil biludlejningsfirmaet reservere det overskydende beløb på dit kreditkort som en indbetaling. Hvis du returnerer bilen ubeskadiget, vil depositum blive refunderet med det samme. Hvis bilen er beskadiget under lejen, vil udlejeren beholde depositum for at dække omkostningerne. Hvis du har købt vores forsikringsprodukt, vil du blive godtgjort for det fradragsberettigede beløb opkrævet af udlejer. Sørg for, at du har tilstrækkelige midler på kreditkortet på indsamlingsstedet til at dække depositum. Dette depositum, eller overskydende beløb, kan variere afhængigt af lejebetingelserne, men vil fremgå tydeligt på reservationskuponen.

Hvordan laver jeg en skadesanmeldelse?

Alle anmeldeslser skal sendes direkte til dit forsikringsselskab. Kontaktoplysninger og oplysninger om, hvordan du laver en anmeldelse, findes i forsikringsdokumenterne.

Pris og tillægsgebyrer

Hvilke omkostninger er inkluderet I lejeprisen?

I de fleste tilfælde inkluderer lejeprisen kollisionsskadesfritagelse, beskyttelse af tredjepartsplig, skat, lufthanvsgebyr, ubegrænset kilometertal og nedbrudshjælp. Bemærk venligst at de inkluderde omkostninger kan variere afhængigt af biludlejeren og destinationslandet. Biludlejeren kan også vælge at spørge dig om et depositum eller et overskud på lejebordet. Særg for at kontrollere lejebetingelserne på tidspunktet for booking.

Hvilke ekstra gebyrer kan gælde?

Bemærk venligst, at hver biludlejningsfirma har sin egen politik for tillægsgebyrer, som tydeligt fremgår af lejebetingelserne ved reservation. Generelt kan der søges yderligere gebyrer:
ud-af-timers afhentning / drop-off,
Grænseovergang,
envejsleje,
unge chauffører eller seniorchauffører og
vinterdæk.
Eventuelle ekstra gebyrer skal betales direkte på udlejningsskranken i lokal valuta.

Hvor meget betaler du for overskydende?

Det overskydende beløb afhænger af biludlejeren og det lejede køretøj, og det vil blive refunderet inden 10-28 dage efter lejen, hvis der ikke har været nogen skade. Vil tilbyder skade refusion forsikring I samarbejde med vores forsikringspartnere, som giver dig mulighed for at kræve refusion i tilfælde af at du er blevet opkrævet for kollisionsskade eller tyveri. Denne skade refusion forsikring kan købes på tidspunktet for booking.

Er der ekstra gebyrer for drop off på et andet sted?

Ja, i de fleste tilfælde vil biludlejeren opkræve et ekstra gebyr, hvis du ønsker at returnere køretøjet på et andet sted. Vi vil tydeligt angive, om engangsafgiften er inkluderet i lejeprisen, eller hvad ekstra omkostninger kan opstå på tidspunktet for booking.

Er der ekstra gebyrer for sen afhentning eller aflevering?

Hvis du ønsker at afhente eller returnere din bil uden for den normale lejebordstid, kan biludlejeren vælge at opkræve et ekstra gebyr. Vi vil tydeligt nævne eventuelle ekstra gebyrer på tidspunktet for booking.

Kan jeg få rabat for at returnere bilen tidligere?

Nej, i henhold til vores vilkår og betingelser kan vi ikke refundere for de uudnyttede dage, hvis du returnerer det lejede køretøj tidligere end oprindeligt arrangeret.

Er der nogen grænseoverskridende gebyrer?

Biludlejeren kan vælge at opkræve gebyr for grænseoverskridende rejser. Eventuelle gebyrer skal betales ved udlejningsskranken i lokal valuta. Vi vil oplyse om grænseoverskridende rejser er tilladt og i hvilke lande på tidspunktet for booking under lejebetingelser.

Er der yderligere afgifter for kilometertal?

Det afhænger af biludlejeren. Vi vil oplyse om ubegrænset kilometer er inkluderet i prisen eller ikke på tidspunktet for booking under lejebetingelser. Hvis det er et begrænset antal kilometer, vil vi angive afgifterne i lejebetingelserne.

Pris og ekstraudgifter

Hvor meget skal jeg betale for brændstof?

Brændstofpolitikken bestemmes af biludlejningsagenten og er i de fleste tilfælde også afhængigt af lejens varighed. Der findes forskellige typer brændstofpolitiker, og det vil tydeligt fremgå under reservationen, hvilken én der gælder. De mest almindelige brændstofpolitikker er:

Hent fuldt, aflevér tom – Dit køretøj vil blive leveret med en fuld tank brændstof/benzin/diesel og kan afleveres tom. Ved afhentning vil lejeagenten debitere dig for en fuld tank brændstof. Prisen pr. liter brændstof, som udlejningsfirmaet beregner, kan være højere end den pris, som du skal betale på den lokale tankstation. Brændstofafgift skal betales ved skranken. Resterende brændstof refunderes ikke.

Hent fuld, aflevér fuld – Dit køretøj vil blive leveret med en fuld tank brændstof. For at undgå efterbetaling anbefales det, at du også afleverer den med en fuld tank. Du bliver muligvis bedt om at indbetale et depositum, som du får retur, når du afleverer bilen fuldt optanket. Betaling for manglende brændstof opkræves, når du afleverer bilen. Bemærk venligst, at prisen pr. liter brændstof, som udlejningsfirmaet beregner, kan være markant højere end den pris, som du skal betale på den lokale tankstation. Brændstof skal betales ved skranken, hvis ikke andet er angivet. Andre variationer af denne brændstofpolitik er: Hent kvart fuld, aflevér kvart fuld eller Hent halvt fuld, aflevér halvt fuld.

Forudbetalt brændstof med delvis tilbagebetaling − Din bil vil blive leveret med en fuld tank brændstof, som du lægger et depositum for ved skranken. Når du afleverer bilen, refunderes det ubrugte brændstof, og du betaler et administrationsgebyr. Du kan finde administrationsgebyret for brændstof i ovenstående afsnit. Administrationsgebyret refunderes ikke, uanset hvor meget brændstof der er på bilen, når den afleveres. Administrationsgebyret kan variere alt efter leverandør af lejebiler.

Vi anbefaler, at du gennemgår politikken under lejevilkår i løbet af reservationsproceduren for at undgå uventede udgifter.

Kan jeg vælge en anden brændstofpolitik?

Det er desværre ikke muligt, da hver enkel biludlejningsagent har sin egen brændstofpolitik.

Jeg tror, biludlejningsagenten har opkrævet for meget for brændstof

Hvis du mener, at biludlejningsagenten har opkrævet for meget ved skranken eller efter aflevering, skal du kontakte os, så vi kan undersøge sagen.

Køretøjs oplysninger

Vil jeg få den nøjagtige bilmodel, der vises under booking?

Under bookingprocessen viser vi billeder af lignende biler i samme kategori. Desværre kan vi ikke garantere, at biludlejeren vil få nøjagtig samme model til rådighed. Du har dog ret til et køretøj i samme kategori, der har samme antal passagerer og med samme bagage kapacitet. Hvis biludlejeren ikke giver dig en bil af samme kategori, har du ret til refusion. For mere information, kontakt os venligst. Under nogle omstændigheder kan biludlejeren give os et særtilbud, der garanterer mærke og model, der vises i søgeresultaterne. Hvis dette er tilfældet, vil dette blive mærket ved siden af ​​prisen på den pågældende bil. Køretøjstyper og biltyper i hele verden: Cabriolet (Convertible), Kompakt elite (Compact elite), Lastvogn / flyttevogn (Cargo van), Luksus / sportsvogn elite (Luxury elite), Mellemstørrelse elite (Intermediate elite), Mellemstørrelse (Intermediate), Elektriske biler (Electric cars), 9-sæders minivan / minibus (9 seat minivan), Lille SUV (Small SUV), Knallert (Moped), Mini elite, Medium SUV, Økonomi (Economy), Fuldstørrelse Elite (Fullsize elite), Eksotiske biler (Exotic), Stationcar / stasjonsvogn / kombibiler / familiebiler (Estate), Premium, Standard, 7-sæders minivan / minibus (7 seat minivan), Kompakt (Compact), Mini, Hybrid biler (Hybrid cars), Fuldstørrelse (Fullsize), Lille medium lastbil (Small-medium truck), SUV / Jeep / 4×4 (SUV), Specielle biler (Special), Minivan / minibus (Minivan), Økonomi elite (Economy elite), Stor lastbil (Large truck), 5-sæders minivan / minibus (5 seat minivan), Luksus / sportsvogn (Luxury).

Hvordan finder jeg ud af om den bagage kapacitet af et køretøj?

Bagage kapaciteten vil blive vist på tidspunktet for booking.

Kan jeg anmode om en automatisk bil?

Ja. Når du søger efter en bil, kan du bruge vores søgefiltre på venstre side og vælge at vise biler med ‘Automatisk transmission’ kun. Den specifikke transmissionstype vil blive vist. Bemærk venligst, at mange biludlejere uden for USA og Canada har begrænset tilgængelighed for automatiske biler.

Min udlejningsbil var beskadiget ved afhentning – hvad skal jeg gøre nu?

Det anbefales stærkt, at du kontrollerer bilen grundigt for skader på tidspunktet for afhentning og meddeler kontoret om eventuelle problemer med det samme. Hvis du bemærker, at den reserverede bil er beskadiget ved afhentning, skal du straks løse problemet med biludlejeren og anmode om et alternativ. Hvis sagen ikke er løst, kontakt os, så vi kan forsøge at arrangere en passende erstatning hos biludlejeren. Eventuelle skader, selv den mindste på bilen, kan påvirke dit overskud, hvis det ikke er rettet før lejen.

Min leje bil var i en dårlig stand ved afhentning – hvad skal jeg gøre?

Hvis det reserverede køretøj er i dårlig stand ved afhentningen, skal du straks løse dette problem med biludlejeren og anmode om et alternativ. Hvis sagen ikke er løst, kontakt os, så vi kan forsøge at arrangere en passende erstatning hos biludlejeren.

Biltyper og køretøjsstørrelser i hele verden

Eksempler på biler, der kan lejes i hele verden er f.eks. Mini: f.eks. Nissan Dayz, Toyota Aygo, Ford Ka, Citroen C1, og andre. Økonomi: f.eks. Opel Corsa (Petrol & Gas), Citroen C3-XR, Dacia Logan, Nissan March, og andre. Kompakt: f.eks. Nissan Tiida, Mercedes GLA, Peugeot 207, Person-to-Person Rental From non-supplier fleet, og andre. Mellemstørrelse: f.eks. Mitsubishi Pajero, Volvo V40, Mercedes A Class, Toyota Avensis, og andre. Standard: f.eks. Volkswagen Vento, Person-to-Person Rental From non-supplier fleet, Mitsubishi ASX, Mercedes CLA, og andre. Fuldstørrelse: f.eks. Great Wall Voleex C30, Chevrolet Impala, Chevrolet Epica, Kia Carnival Wheelchair Vehicle, og andre. Luksus / sportsvogn: f.eks. BMW 7 Series, Mercedes SLK, Rolls Royce Wraith, Aston Martin DB9, og andre. Premium: f.eks. Lexus IS250, BMW 4 Series Coupe, Mercedes E Class Estate, Tesla Model S 75D, og andre. Minivan / minibus: f.eks. Toyota Hiace, Toyota Tarago, Toyota Innova, Mazda Biante 2.0, og andre. Lastvogn / flyttevogn: f.eks. Mercedes Sprinter (Tailgate), Volkswagen Sharan, Ford Luton Box Van, Iveco Cargo 12-Tonner Koffer, og andre. Knallert: f.eks. Scooter 50cc, Scooter 125cc, Scooter 110cc, Scooter 125cc Electric, og andre. Cabriolet: f.eks. Suzuki Jimny Convertible, Mercedes E Class Convertible, Mercedes SL, Opel Astra Convertible, og andre. Stationcar / stasjonsvogn / kombibiler / familiebiler: f.eks. Toyota Prius Plus, Renault Clio Estate, Jaguar XF Sportbrake, Subaru Legacy Estate, og andre. 5-sæders minivan / minibus: f.eks. Renault Kangoo, Ford Tourneo, Dacia Lodgy, Toyota Avanza, og andre. 7-sæders minivan / minibus: f.eks. Kia Carnival, Renault Scenic, Renault Grand Scenic (2016 to 2017), Dacia Lodgy, og andre. 9-sæders minivan / minibus: f.eks. Toyota Minibus, Volkswagen Caravelle, Peugeot Expert, Volkswagen Transporter, og andre. SUV / Jeep / 4×4: f.eks. Hyundai Santa Fe, Chevrolet Niva, Suzuki Jimny Convertible, Toyota Prado 4X4, og andre. Elektriske biler: f.eks. og andre. Hybrid biler: f.eks. og andre. Medium SUV: f.eks. BMW Zinoro 1E, Nissan X-Trail, Dacia Duster, BMW X1, og andre. Fuldstørrelse Elite: f.eks. Person-to-Person Rental From non-supplier fleet, og andre. Lille medium lastbil: f.eks. Ford F-150, Mitsubishi L200 Double Cab, og andre. Stor lastbil: f.eks. Mitsubishi L200, Chevrolet Silverado Ext Cab, og andre. Eksotiske biler: f.eks. Ferrari California Turbo, Porsche Panamera, Audi R8, Rolls Royce Ghost, og andre. Mellemstørrelse elite: f.eks. Nissan Qashqai, Tesla Model X, Alfa Romeo Giulia, BMW 2 Series Active Tourer, og andre. Mini elite: f.eks. Mini Cooper, og andre. Økonomi elite: f.eks. Citroen DS3, Dacia Sandero, Smart Forfour Convertible, og andre. Kompakt elite: f.eks. Audi A3, BMW 1 Series, og andre. Lille SUV: f.eks. Ford Ecosport, Suzuki Jimmy, Suzuki Escudo, Nissan Juke, og andre. Specielle biler: f.eks. Toyota Coaster 24 Seater Bus, Mercedes S350 AMG Line, Mitusbishi DC 4 Pickup, og andre. Luksus / sportsvogn elite: f.eks. Range Rover Vogue, Bentley Continental GTC, og andre. I mindre byer er udbuddet dog mindre.

Ekstraudstyr

Hvilket ekstraudstyr har jeg mulighed får at vælge?

Det afhænger af biludlejningsagenten, hvilket ekstraudstyr, der er tilgængeligt, og ekstraudstyret kan ikke garanteres, selv om det reserveres online. Følgende ekstraudstyr kan reserveres online:

• Ekstra chauffør
• Selepude
• Selepude til mindre barn
• Babysæde
• GPS – satellitnavigations system
• Skibøjler
• Snekæder
• Vinterdæk
• Wi-fi-adgang
• Bagage-/tagbøjler

Bemærk, at ekstraudstyr generelt ikke er inkluderet i lejeprisen og skal tilkøbes ekstra ved reservation eller ved skranken. Prisen på ekstraudstyret vises i lejevilkårene under reservationen.

Hvornår skal jeg betale for ekstraudstyret?

Hvis du har valgt ekstraudstyr under reservationen, vil det blive lagt til den samlede pris. Hvis du derimod vælger at tilkøbe ekstraudstyr ved skranken, vil du blive opkrævet i lokal valuta ved skranken.

Jeg reserverede ekstraudstyr, men det viste sig ikke at være tilgængeligt ved afhentning – hvad skal jeg gøre?

I det sjældne tilfælde at forudbestilt ekstraudstyr ikke er tilgængeligt ved afhentning, skal du kontakte os, så vi kan løse problemet med biludlejningsagenten på dine vegne.

Hvor kan jeg reservere ekstraudstyr?

Noget ekstraudstyr kan købes online på tidspunktet for reservationen, og noget kan kun købes ved skranken. Når der ér foretaget en reservation, kan ekstraudstyr også reserveres via onlineportalen. For at få adgang til portalen skal du klikke på linket, du finder på din reservationskvittering. For at garantere ekstraudstyrets tilgængelighed skal du altid købe ønsket ekstraudstyr online, hvor det er muligt.

Vigtige papirer

Hvilke papirer skal jeg medbringe til skranken?

Lejekvitteringen, som vi sender til dig som del af reservationsbekræftelsen / booking bekræftelsen, indeholder oplysninger om alle de papirer, der er påkrævet ved afhentning. I de fleste tilfælde skal du medbringe følgende med henblik på at få adgang til det reserverede køretøj:

• Kreditkort i chaufførens navn. Følgende kreditkort accepteres til afhentning: MasterCard, Visa og i nogle tilfælde American Express. Se din reservationsbekræftelse / booking bekræftelse for at få en liste over accepterede kreditkort.
• Kørekort. Bemærk, at vi kun accepterer et gyldigt kørekort, der er mindst 1 år gammelt og ikke har betydelige påtegninger om færdselsforseelser. Læs mere om kravene til kørekort
• Reservationskvittering. Reservationskvitteringen vil blive tilsendt inden for 48 timer efter reservationen og skal udskrives.
• Alle andre former for identifikation, som biludlejningsagenten forlanger i deres vilkår og betingelser. Du kan finde oplysningerne på din lejekvittering.

Har jeg brug for et internationalt kørekort?

Hvis dit kørekort ikke er trykt i det latinske alfabet (dvs. på arabisk, græsk, russisk eller kinesisk), skal du medbringe både et internationalt kørekort og dit nationale kørekort. Hvis du lejer i udlandet (uden for EU), er det som regel påkrævet, at du har et internationalt kørekort uanset alfabetet anvendt i dit kørekort. Internationale kørekort skal altid ledsages af kørekortholderens originale nationale kørekort. Kørekortholdere fra Storbritannien skal vise både kortet med foto samt papirmodstykket.

Er det nok at vise en kopi af mit kørekort?

Nej. En kopi af dit kørekort vil ikke blive accepteret af biludlejningsagenten. Du skal kunne fremvise originalen ved afhentning.

Afbestillings- og refusionsregler

Hvilke regler for afbestilling og ikke-mødt har I?

Hvilke afbestillingsregler gælder for fuldt forudbetalte eller delvist betalte reservationer?

1. Hvis du afbestiller 24 timer inden dit afhentningstidspunkt, vil du få fuld refusion. Hvis du afbestiller mindre end 24 timer på forhånd, vil der gælde et refusionsnedslag på 50 EUR for fuldt forudbetalte reservationer.
2. Hvis din onlinebetaling er på mindre end 50 EUR, vil du ikke modtage refusion for din billejereservation.
3. Hvis din reservation er lavet mindre end 24 timer før afhentning, vil afbestillingsreglerne automatisk gælde for din reservation.
4. Alle afbestillinger skal foretages over vores onlineportal og ikke hos biludlejningsmedarbejderen. Indgår du en afbestillingsaftale direkte med biludlejningsmedarbejderen ved ankomst, skal du også informere os om denne reservationsændring.
5. Det er ikke sikkert, det er muligt at ændre din reservation eller afbestille ekstraudstyr mindre end 24 timer før afhentning.

Bemærk, at for nogle Hertz/Thrifty/Firefly-reservationer gælder følgende afbestillingsregler: Gebyrfri afbestilling indtil 48 timer før afhentning. Derefter er der et afbestillingsgebyr på 55 EUR. Der kan ikke foretages afbestillinger, efter afhentningsdatoen og -klokkeslættet.

Hvad betyder ikke-mødt? Ikke-mødt kan betyde følgende:

1. Du oplyste os ikke om din afbestilling inden din afhentningsdato.
2. Du hentede ikke din bil på aftalte tidspunkt og dato.
3. Du formåede ikke af vise den nødvendige dokumentation for afhentning af bil.
4. Du formåede ikke at vise et kreditkort med tilstrækkelige midler, der står i den primære førers navn.

I tilfælde af enhver af ovenstående vil der ikke gælde nogen form for refusion.

Biludlejningsfirmaet forbeholder sig ret til at afslå biler til alle kunder, der ikke møder op til tiden med al nødvendig dokumentation og et kreditkort med tilstrækkelige midler til bildepositummet. I sådanne tilfælde er kunden ikke berettiget til refusion, medmindre billejen er afbestilt mindst 24 timer på forhånd.

Reservationsprocedure

Kan jeg selv vælge biludlejningsagent?

or det meste angives navnet på biludlejningsagenten i søgeresultatet. Somme tider er det ikke muligt at se biludlejningsagenten i søgeresultatet, men først efter reservationen er foretaget.

Kan jeg reservere mere end ét køretøj ad gangen?

Du kan desværre ikke reservere flere køretøjer i samme reservationsprocedure, da alle lejede køretøjer har deres eget/egen individuelle referencenummer og lejeaftale. Bemærk, at hvis du har reserveret flere køretøjer fra samme biludlejningsfirma på den samme dato, skal reservationerne have forskellige chauffører. Så længe du reserverer hvert køretøj separat, kan du reservere lige så mange køretøjer, som du ønsker, ad gangen. For mere information bedes du kontakte os med din specifikke forespørgsel..

Kan jeg leje en bil, hvis jeg er under 25 eller over 75?

Ja, de fleste biludlejningsagenter har en min. aldersgrænse på 21 år ved leje. Dog kan kravene variere afhængigt af biludlejningsagent og destinationsland. Bemærk venligst, at der kan tillægges yderligere gebyrer, hvis den primære chauffør er under 25 eller over 75 år gammel, til dækning af de ekstra forsikringsomkostninger. Alle ekstra gebyrer vil blive angivet på tidspunktet for reservationen under oversigten over gebyrer, før du bekræfter reservationen.

Kan jeg leje en bil med et midlertidigt kørekort?

Nej desværre, de biludlejningsagenter, vi samarbejder med, accepterer ikke midlertidige kørekort. Du skal have et fuldt gyldigt kørekort for at kunne leje en bil.

Hvorfor skal jeg opgive mine flyoplysninger?

Ved at opgive dit flynummer oplyses biludlejningsagenten på afhentningsstedet om din ankomsttid og eventuelle forsinkelser. Dette er med til at sikre, at du får det reserverede køretøj, også i tilfælde af flyforsinkelse. Nogle biludlejningsagenter kræver, at du opgiver flynummeret. Hvis dette gælder for din leje, vi vil kontakte dig separat.

Jeg har ikke modtaget min reservationsbekræftelse – Hvad skal jeg gøre?

Når du har foretaget din reservation, vil vi sende dig en e-mailbekræftelse på din reservation inden for 48 timer. Tjek, om e-mailen ved en fejltagelse skulle være endt i din spammappe. Kontakt os, hvis du ikke har modtaget e-mailbekræftelsen inden for denne periode.

Min reservation har status som “på anmodning” – hvad betyder det?

Det betyder, at vi stadig mangler at bekræfte køretøjets tilgængelighed med biludlejningsagenten. Når den er bekræftet, vil vi sende dig en reservationsbekræftelse. I det tilfælde at køretøjet ikke er tilgængeligt, vil vi kontakte dig med alternative muligheder. 99 % af alle reservationer er bekræftet, men du kan dog stadig på nuværende tidspunkt vælge at annullere din reservation uden beregning via vores onlineportal.

Min reservation har status af “afvist” – hvad betyder det?

Det betyder, at biludlejningsagenten desværre ikke kunne bekræfte tilgængeligheden af det ønskede køretøj. Hvis biludlejningsagenten har afvist din reservation, vil vi kontakte dig med henblik på alternativer. Hvis vi ikke kan kontakte dig, vil vi sætte din reservationsstatus til “afvist”. Hvis du ønsker at reservere et andet køretøj, skal du bare kontakte os. Hvis vi ikke har formået at levere det ønskede køretøj, men du allerede har betalt et depositum under reservationen, vil vi refundere pengene og føre dem tilbage på dit kreditkort med det samme.

Min reservation har status af “midlertidig bekræftelse” – hvad betyder det?

Hvis du modtager besked om, at din bestilling er midlertidigt bekræftet, betyder det, at vi har oplevet nogle problemer med at opkræve det kort, du har opgivet. Dette kan skyldes, at du har opgivet forkerte kortoplysninger, at der ikke er tilstrækkelige midler på dit kort, at din bank ikke har givet tilladelse til transaktionen på grund af en grænse på kortet m.m. Hvis din reservationsstatus er sat til midlertidig bekræftelse, vil vi kontakte dig for at behandle transaktionen igen og bekræfte din reservation. Du kan også vælge at kontakte os, hvis du ønsker at bekræfte.

Kan jeg ændre min reservation?

Ja, du kan nemt ændre din reservation ved hjælp af onlineportalen. Når du har foretaget en reservation, kan du ændre den ved hjælp af onlineportalen. Du finder linket til portalen på din reservationskvittering. Vi kræver ikke et administrationsgebyr for at ændre reservationer, men alt efter ændringernes art kan der forekomme en meromkostning. F.eks. hvis du ønsker at ændre datoen til en dato, hvor vi ikke kan tilbyde noget til samme pris.

Bemærk, at for nogle Hertz/Thrifty/Firefly-reservationer gælder følgende afbestillingsregler: Gebyrfri afbestilling indtil 48 timer før afhentning. Derefter er der et afbestillingsgebyr på 55 EUR. Der kan ikke foretages afbestillinger, efter afhentningsdatoen og -klokkeslættet.